Det är mycket nu i maj

Tankar och känslor av alla de slag stormar kring mig och mitt arbete just nu. Det är mycket att göra, det är snart avskedstider, tid att summera och tid att fundera ut vad jag ska göra bättre nästa gång, hur jag ska skruva det lite till.

Jag ska bara få alla dessa underbara ungdomar i hamn. De som ibland tor att jag är emot dem, men så fel de har, jag är för dem, till för dem. Jag vill och ska underlätta deras lärande. Deras alldeles egna resa mot kunskap som jag hoppas av hela mitt hjärta att de kommer ha nytta av.

Med detta sagt villl jag tipsa om ett alldeles fantastiskt initiativ av Anne-Marie Körling. En bloggstafett av hundra lärare, där jag tyvärr var för sen att anmäla mig, som beskriver sin vardag som lärare.

Tänkvärt, härligt och uppmuntrande

Lärartrycket

pb



Kommentera

