Kreativitet med John Cleese

Jag såg detta i går och det har styrt min dag.

Jag tog en kreativ promenad, utan paraply, och tänkte utanför den berömda lådan (läs skolan). Sedan gjorde jag om lektionen jag tänkte ha med mina elever till en verklig uppgift, ett problem som skolan har, och så försökte vi lösa det tillsammans med hjälp av en promenad till kaffestugan, eller var det Helmers.

Med lite tur kommer resultatet att synas på youtube om någon månad.

Här är föredraget med John, nästan inte roligt alls faktiskt, men tänkvärt.

Pb



Kommentera

