Jag är ingen spelare….

Men har prövat att använda spel som finns på http://www.nobelprice.org. Med ganska bra framgång, hoppas jag. Prov på tisdag vecka 8, efter det vet jag bättre.

Nu var det inte det som jag ville tipsa om utan en sida som listar 25 olika spel. Många riktar sig mot samhällskunskap men några även mot mitt ämne, naturkunskap.

Här är sidan för er lärare som vill testa spel som pedagogisk metod.

Men det är viktigt att diskutera kunskapen som eleverna tar in så att de binder samman den med verkligheten, tror jag.

pb

 


One Comment on “Jag är ingen spelare….”

  1. åsa skriver:

    jätteintressant, bra tips!


Kommentera

